15 Disember 2009

Nostalgia Bersama UMNO


UMNO adalah parti orang Melayu. Ia menjadi wadah perjuangan untuk terus memertabatkan agama, bangsa dan negara.

Pemimpin UMNO banyak berjasa kepada negara. Walaupun ramai yang sudah berpulangan yang tak akan kembali lagi, masih ramai lagi yang mampu menonjol untuk memimpin UMNO di semua peringkat kepimpinan.

Meskipun UMNO pernah bergelut dalam pelbagai isu kepimpinan, ia masih mampu meletakkan dirinya sebagai kuasa politik Melayu/Islam yang hebat.

Pelbagai gugatan dari dalam dan luar untuk merobek kekuatan UMNO, namun dikeranakan majoriti ahlinya masih sayangkan UMNO maka segala bentuk ancaman dapat diatasi dengan jayanya.

Musuh-musuh UMNO yang datang dari orang Melayu memang mencemburi UMNO bukan kerana perjuangannya. Melayu memusuhi UMNO itu kerana terpedaya dengan beberapa pemimpin parti PAS dan Keadilan yang mendakwa bermacam tohmahan dan keburukan. Sehingga sedia menggempor UMNO dan bersengkokol dengan parti yang memang anti orang Melayu iaitu DAP.

Oleh sebab itu kerja mengucar-kacirkan UMNO semakin mudah dilakukan oleh DAP kerana PAS dan PKR atas nama Pakatan Rakyat bersepakat untuk menumbangkan BN yang ditunjangi UMNO.

Perjuangan UMNO jelas dan 50 tahun berada di puncak kuasa memperlihatkan UMNO amat bertolak-ansur dan adil mentadbirkan negara. Kematangan UMNO itu dapat diperlihatkan sehingga kini tanpa mendikriminasikan rakayat. Hanya puak penentang (pembangkang) yang memfitnah UMNO zalim dan tidak adil.

Walhal, pengorbanan UMNO di dalam BN sedia memberi kerusi kepada parti kompenen untuk bertanding di kawasan majoriti Melayu sama ada peringkat DUN mahupun Parlimen. Begitu juga perlantikan anggota Ekso di negeri-negeri dan anggota Kabinet di peringkat pusat.

Jika dibandingkan dengan Singapura yang majoritinya kaum Cina, kedudukan kaum Melayu yang jadi minoriti kian terpinggir. Dalam kabinet dan kerajaan tidak diberi peluang. Malah dalam perkhidmatan kerajaan pun berada di kedudukan yang rendah.

Mengapakah tidak ada orang Malaysia khususnya Pakatan Rakyat menegur kerajaan Singapura di bawah PAP yang mana DAP berasal dari parti tersebut membisu seribu bahasa kalau benar mereka parti yang baik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan