28 April 2011

Dulu Karpal tuduh Anwar peliwat, mengapa sekarang jadi ketua Peguambela pula?



Di dalam kes liwat terbaru Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), DatukSeri Anwar Ibrahim, beliau menuduh kerajaan Barisan Nasional (BN)melakukan konspirasi untuk menjatuhkannya. Setelah keluar dari KedutaanTurki, Anwar Ibrahim telah menceritakan dengan panjang lebar kepadaCNN.com melalui (tele-interview) mengenai dakwaan beliau terdapatkewujudan konspirasi politik, ugutan membunuh dan sebagainya.Isu terbaru Anwar Ibrahim ini telah mendapat liputan yang sangat meluas di kalangan para media antarabangsa.

Di tengah-tengah kekecohan ini, Amerika Syarikat (AS) tanpa segan silu mengecam tindakan Malaysia dan tidak mahu Anwar Ibrahim disiasat. Amerika Syarikat (AS) menyatakan yang ia menentang siasatan atau pendakwaan ke atas Anwar Ibrahim yang bermotifkan politik.

Penulis tertanya-tanya, siapakah Anwar Ibrahim sebenarnya dan mengapa AS mahu melindunginya.Adakah Anwar Ibrahim seorang rakyat Amerika ataupun ejen Amerika dan yahudi?

Kalau tidak takkan Amerika beria-ria mahu melindunginya.Adakah Amerika berhak untuk masuk campur dalam urusan negara ini. Penulis tidak dapat bayangkan apa yang akan terjadi kepada negara jika Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri.

Berbalik kita kepada cerita lama mengenai Anwar Ibrahim. Mungkin ramai yang tidak menyedari bahawa Karpal Singh dan Mat Sabu, Naib Presiden Pas sekarang adalah merupakan orang pertama yang mendedahkan salahlaku seks Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 1998 semasa DAP mengadakan Konvensyen mereka di Kuala Lumpur.

Karpal Singh telah menegaskan di hadapan ahli-ahli DAP di konvesyen itu dan mendakwa bahawa dia mempunyai bukti bahawa Timbalan Perdana Menteri pada masa itu melakukan salahlaku seks yang teruk. Dia turut mencabar Perdana Menteri pada masa itu, Tun Dr Mahathir mengambil tindakan ke atas Anwar kerana salahlaku seksnya dan membicarakan Anwar. Pendedahan salahlaku Anwar oleh Karpal Singh berlaku lima bulan sebelum salahlaku seks Anwar didedahkan kepada umum oleh Dr Mahathir. Pelik tetapi benar,apabila dua orang pemimpin Pakatan Rakyat adalah orang pertama yang membuat tuduhan terhadap Anwar dan hari ini mereka amat menyanjungi Anwar. Tentu sukar untuk mempercayai bahawa orang yang sama membuat dakwaan pertama tentang salahlaku Anwar ialah orang yang sama turut menjadi sebahagian daripada pasukan peguambela Anwar dalam kes tersebut.

Tetapi kenapa Karpal Singh yang pernah menuduh Anwar dengan tuduhan tersebut, bertindak menjadi peguambela bagi kes yang sama? Tidakkah ini kelihatan seperti “ada udang di sebalik batu”?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan